Sunday, May 6, 2018

Big (1988) ျမန္မာစာတန္းထုိး


Download Here (ဒီမွာေဒါင္းပါ) Google Drive - 999 MB

Download Here (ဒီမွာေဒါင္းပါ) Mega Link - 999 MB




Big (1988)
IMDb (7.3)……Rotten Tomatoes (93%)
၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ မင္းသားႀကီး Tom Hanks ဟာ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ မင္းသားႀကီးလည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။ Big ဟာ Tom Hanks ကို အခုလို စူပါမင္းသားျဖစ္လာေအာင္ တြန္းပို႔ေပးလိုက္တယ္ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဇာတ္လမ္းက ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ကေလး ဘဝတုန္းက လူတိုင္းလိုလို ခံစားဖူးခဲ့ၾကတဲ့ “လူႀကီးျဖစ္ခ်င္တယ္” ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေလး အေပၚမွာ ေရးဖြဲ႕ထားတယ္။ ၁၃ ႏွစ္အရြယ္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ကေလးဘဝမွာ မေနခ်င္ေတာ့ဘဲ လူႀကီးျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္းေလးျပည့္ သြားၿပီး ေန႔ျခင္းညျခင္းပဲ အသက္ ၃၀ အရြယ္ လူႀကီးႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ကသာ လူႀကီး ျဖစ္လာေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ ၁၃ ႏွစ္ပဲရွိေသးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လူႀကီးဘဝ ဟာ ထင္ထားသလို မဟုတ္ပဲ စိတ္ညစ္စရာေတြလည္းေတြ႕လာ
ေတာ့ ကေလးဘဝကိုပဲ ျပန္ေနခ်င္လာေတာ့တယ္။
Tom Hanks သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းတာကေတာ့ အထူးတလည္ေျပာေနစရာမလိုဘူး။ အမူအရာ ေတြတင္မကဘူး သူ႔ရဲ႕ အၾကည့္ေတြ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကပါ Josh ဆိုတာ လူႀကီး ခႏၶာကိုယ္ဖဲေရာက္ေနတဲ့ ကေလးေလးပဲဆိုတာ ပရိတ္သတ္က အဆံုးထိ ယံုၾကည္ထားႏိုင္ေစခဲ့တယ္။
ဒီပို႔စ္မွာ တစ္ကယ္ေဆြးေႏြးလိုတာကေတာ့ Big ရဲ႕ ဇာတ္ၫႊန္းပဲ။ အထူးသျဖင့္ ခုထိ ထြက္ေနတဲ့ ျမန္မာကားေတြ နဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္ခ်င္တာ။ ျမန္မာဇာတ္ၫႊန္းအမ်ားစုဟာ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေတြ၊ ေတြးေနတာေတြကို ေဖာ္ျပမယ္ဆိုရင္ စကားေျပာနဲ႔ ဒါမွမဟူတ္ရင္ အမူအရာ အပိုႀကီးေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပတတ္ၾကတယ္။ Big မွာေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္အစပိုင္း 1st Act မွာအဓိကဇာတ္ေကာင္ Josh ကေလးဘဝမွာ စိတ္ညစ္ညဴးရတာေတြကိုျပထားတယ္။ ဒီလိုျပတဲ့ေနရာမွာ Josh အိမ္အလုပ္ေတြ ဝိုင္းကူေနရတာေတြ၊ သူ႔အခန္းေသးေသးေလးမွာ ေမြးခါစ ညီမေလးနဲ႔ တူတူေနရတာေတြ၊ သူ႔ႀကိဳက္ေနတဲ့ အတန္းႀကီး ေကာင္မေလးက အတန္းႀကီးတဲ့ ေကာင္ေလးနဲ႔ ပဲ တြဲခုတ္ေနလို႔ အလိူမက်ျဖစ္ရတာေတြျပထားတယ္။ Josh ရဲ႕ အမူအရာဟာလည္း သူ႔ကေလးဘဝမွာ ေတြ႕ေနရတာေတြကို စိတ္အလိုမက်တာထပ္ ပိုမသြားဘူး။ Josh ဟာ သူ ကေလးျဖစ္ရတာ စိတ္ကုန္ေၾကာင္း ပါးစပ္ကေန ထုတ္ေဖာ္ ၿငီးထြားေနတဲ့ အခန္းေတြမပါဘူး။
ျမန္မာဇာတ္ၫႊန္းမွာဆို ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ။ ငါကေလးျဖစ္ရတာ စိတ္ကုန္ေနၿပီကြာ ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး Josh ကေန သူငယ္ခ်င္းေတြ ခဏခဏထုတ္ေျပာမယ္။ အမူအရာေတြ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြဟာ လိုတာထပ္ အမ်ားႀကီးကို ပိုေနမယ္။ Josh ရဲ႕ character ဟာ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္မေနပဲ လူႀကီးတစ္ေယာက္လို စိတ္ေတြညစ္ေနမယ္။
Big မွာ Josh ရဲ႕ စိတ္အေနအထားကို တိုက္႐ိုက္ႀကီး ေဖာ္ထုတ္မထားတဲ့ အတြက္ ၾကည့္ေနသူအတြက္ Josh ေနရာမွာ ပိုၿပီးခံစားရတာလြယ္လာတယ္။ Josh ခံစားေနသလိူ ငါလညါး ငယ္ငယ္က ခံစားဖူးပါလားဆိုတာမ်ိဳးေတြ ျပန္မွတ္မိလာတယ္။ ဒီက ဇာတ္ၫႊန္းေတြလို ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို ပရိတ္သတ္ကို အတင္းႀကီး ဇြန္းတပ္ေကၽြးဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ Josh ရဲ႕ေနရာက ဝင္မခံစားမိပဲ Josh ရဲ႕အေၾကာင္းကို ၾကားလူတစ္ေယာက္ လာၿပီး ေျပာျပေနသလိုပဲျဖစ္မယ္။ ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ ပရိတ္သတ္ၾကားမွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြအားလံုးကို လိုက္ရွင္းျပေနတဲ့ narrative ဆိုတဲ့ အတားအဆီးႀကီးရွိေနေတာ့ ပရိတ္သတ္အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္မွာ ပါဝင္စီးေမ်ာသြားဖို႔ဆိုတာ သိပ္ခက္သြားၿပီ။
Big ရဲ႕ 2nd နဲ႔ 3rd act ေတြမွာလည္း အရမ္းစိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြရွိတယ္။ villain ေတြပါလာသလို Josh အလုပ္ဝင္လုပ္မယ့္ အ႐ုပ္ကုမၸဏီ ပိုင္ရွင္ႀကီး MacMillan တို႔ပါဝင္လာတယ္။ MacMillan ဆိုတဲ့ဇာတ္ေကာင္ဟာ စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္း creativity ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အ႐ုပ္ေတြထုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္လာတဲ့ သူေဌးႀကီး။ သူက Josh ရဲ႕ ကေလးဆန္တာ၊ လူႀကီးဆန္ဆန္ အလုပ္ေတြကို နားမလည္တာ၊ စိတ္ထဲရွိရာ အကုန္ေျပာတတ္တဲ့ သဘာဝကို သေဘာက်လို႔ ခ်က္ခ်င္း Josh ကို ရာထူးေတြတိုးေပးလိုက္သူႀကီး။ ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္ သူေဌးႀကီးက စည္းမ်ဥ္းေတြ သိပ္ဂ႐ုမစိုက္တတ္တဲ့ ပညာရွိတဲ့ သေဘာေကာင္းတဲ့ လူႀကီးဆိုတဲ့ character ေပၚလာတယ္။ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ ဝတ္စားထားတာေတြကအစ character ကို ပိုေပၚေအာင္ အေထာင္ကူျပဳတယ္။ ဘီလ်ံနာသူေဌးႀကီးသာေျပာတယ္ အၿမဲတမ္း အဝတ္အစားေတြက ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔။ ျမန္မာကားမွာဆို သန္းႂကြယ္သူေဌးေတြကို ဘယ္လိုပံုေဖာ္မလဲ။ ဘယ္ကားၾကည့္ၾကည့္ သူေဌးဆိုတာနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္က တစ္ပံုစံထဲပဲ။ ကုဒ္ေတြဝတ္ထားမယ္၊ စကားကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခန္႔ခန္႔ညားညားေျပာမယ္၊ ကားအေကာင္းစားႀကီးစီးမယ္၊ အိမ္အႀကီးႀကီးမွာေနမယ္၊ အနားမွာ အၿမဲတမ္း တပည့္ ေလးေယာက္ရွိေနမယ္။ ျမန္မာ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အရမ္းေယဘုယ်ဆန္လြန္းတယ္။ အတိမ္အနက္လံုးဝ မရွိဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက Big မွာ တစ္ကားလံုး သြားတဲ့ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ depth နဲ႔ theme။ ဒီကားကို Comedy Drama ေလးအျဖစ္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေတာက္ေလွ်ာက္မွာ ဇာတ္ဝင္ခန္းတိုင္းက ဒီကားရဲ႕ theme နဲ႔ depth ကို သစၥာမေဖာက္ဘူး။ build up ေတြ climax ေတြမွာေတာင္ ေလးေလးနက္နက္ႀကီး ျဖစ္မသြားဘူး။ ဟာသ ေတြကလည္း ႐ုပ္ရွင္ကို အရမ္းေပါခ်ာ မသြားေစပဲ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေအာင္ ရယ္ရေအာင္ ၾကည့္တဲ့ သူေပ်ာ္ေနေအာင္ ျဖစ္ေစတယ္။ Big တစ္ကားလံုးဟာ ေပါ့ပါးသြက္လက္ေနၿပီး ဒီကားစာ အႏုပညာအရ အလြန္တန္ဖိုးရွိေၾကာင္း၊ အလြန္နက္႐ွိဳင္းေၾကာင္း ဟန္ေဆာင္ျပေနတာေတြ မပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းရွိသေလာက္ကို အေကာင္းဆံုး တင္ဆက္သြားတယ္။
ျမန္မာကားေတြမွာဆို ဒီလို consistency ရွိတဲ့ ကားမ်ိဳးကရွားတယ္။ အၿမဲတမ္းပရိတ္သတ္ဘာလိုခ်င္လည္း၊ ဘယ္မင္းသားကိူ ဘာလုပ္ခိုင္းရင္ ပိုအျမတ္ရမလဲပဲ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ comedy ဆိုၿပီး တစ္ကားလံုး ေပါခ်ာေနေအာင္ လုပ္လာၿပီးေတာ့ drama ႀကီးေတြ ခ်ိဳးပစ္ၿပီး ဇာတ္ေကာင္ေတြမွာ မ်က္ရည္စို႔ၿပီးငိူေနရေအာင္လည္း လုပ္တာပဲ။ Action လူမိူက္ကားဆိူၿပီးေတာ့ လူမိုက္သံုးေယာက္ စကားေျပာရင္ ေပါေတာေတာေတြေျပာၿပီး သံေယာင္လိူက္ အေပါစား ဟာသေတြလည္း ထည့္ပစ္တာပဲ။ Drama ကားေတြမွာလည္း ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ ဇာတ္ေကာင္ေနက သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ စူပါမင္းသားေတြက သိုင္းကြက္ေတြထုတ္ ကၽြမ္းေတြျပစ္ၿပီး လူၾကမ္း ေလးငါးေယာက္ေလာက္ကို ခ်ရင္လည္း ခ်တာပဲ။ တစ္ကားလံုး စုတ္ျပတ္သတ္ေနေအာင္ေပါလာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းမရွိ ဇာတ္လမ္းမရွိ လုပ္ခ်င္ရာေတြလုပ္ျပ ၿပီးခါနီးမွ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ေတြကို အရမ္းခ်စ္ျပတဲ့ စကားလံုးေတြ ဘာမွမဆိုင္ဘဲ ပစ္ထဲ့ၿပီး အကယ္ဒမီေတြလည္း ယူလို႔ယူတာပဲ။
က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ေတြနဲ႔ Hollywood က ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြ အဓိက ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အဲ့တာပဲ။ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးသံုး၊ စတူဒီယို အေကာင္းစားေတြ ကင္မရာေတြ စပယ္ရွင္အဖက္ေတြ ရလာရင္ေတာင္ ဇာတ္ၫႊန္းအသြားအလာပံုစံက ေျပာင္းလဲမႈမရွိရင္ ျမန္မာကားေတြဟာ ေပါကားေတြ ျဖစ္ေနဦးမယ္ ထင္တယ္။
(ရုပ္ရွင္အညႊန္းကို Datshin Facebook Page မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

File size…(999 MB)
Quality…Blu-Ray Rip 720p Format…mp4
Duration….02:10:00 
Subtitle….Myanmar Subtitle (Hardsub)
Encoder….Nyeinsaeya Aung
Credit - Channel Myanmar

No comments:

Post a Comment